Respuestas de foro creadas
-
AutorEntradas
-
Georgina Izaguerri SerranoParticipante
Yo creo que sí que puede ser útil el hilo conductor en la ESO. Puede ayudar a motivar a los alumnos e incluso según qual sea el hilo conductor, puede que ellos incluso tengan ganas de saber qué va a venir luego (qué unidad tocará ahora).
Georgina Izaguerri SerranoParticipanteBuenas tardes, en CATALUÑA para secundaria:
1. Criteris per especialitats del cos de professors d’ensenyament secundari
La unitat didàctica o situació d’aprenentatge elaborada per la persona aspirant ha de fer referencia al currículum vigent a Catalunya i ha de tenir en compte el currículum competencial, la qualitat de l’educació lingüística, la universalitat del currículum, la incorporació de la coeducació, l’atenció al benestar emocional d’infants i joves i la promoció d’una ciutadania democràtica, crítica i compromesa i amb consciència global.
Les unitats didàctiques o situacions d’aprenentatge són propostes pedagògiques orientades a l’assoliment de competències, situen els sabers en un context o realitat i plantegen un repte a l’alumnat, que implica una o vàries accions cognitives relacionades amb les capacitats que es pretenen desenvolupar i requereixen d’un conjunt de sabers per resoldre convenientment el repte. Estan constituïdes per un conjunt d’activitats d’aprenentatge competencials.
1.1. Per les especialitats del cos de professors d’ensenyament secundari que no són de formació professional:
Les unitats didàctiques o situacions d’aprenentatge es concreten partint d’un tema d’interès, d’una problemàtica social o de l’entorn proper, d’una observació de fenòmens o d’una controvèrsia d’un fet, entre altres. Han de promoure que l’aprenent raoni, imagini, planifiqui, explori, investigui, gestioni recursos, treballi de forma col·laborativa, avaluï i comuniqui els seus aprenentatges, afrontant reptes complexos i significatius.
Les persones aspirants han de concretar en la unitat didàctica o situació d’aprenentatge, el títol, el curs/nivell educatiu, la matèria o àmbit, una descripció, les competències específiques que es desenvolupen, així com les competències transversals, els objectius d’aprenentatge amb la concreció de quins seran els aprenentatges que permetran el desenvolupament de la unitat didàctica / situació d’aprenentatge, la formulació dels criteris de correcció, la relació de sabers que es tractaran, el desenvolupament de la unitat didàctica / situació d’aprenentatge, la previsió de les mesures i suports universals, així com de les mesures i suports addicionals i intensius que es preveuen utilitzar per a l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu.06/03/2023 a las 22:10 en respuesta a: Diferencias entre situación de aprendizaje y unidad didáctica #802896Georgina Izaguerri SerranoParticipanteUna SdA es un proyecto el cual necesita que los alumnos desarrollen competencias mediante el trabajo de unos contenidos para poder ser realizado. Es interdisciplinar y necesita del trabajo colaborativo. En cambio, una UD se basa en la adquisición de unos contenidos de una materia y no necesariamente implica trabajo colaborativo.
Georgina Izaguerri SerranoParticipanteUna situación de aprendizaje es un reto o problema que necesita de una investigación para dar respuesta o resolverlo. Que conlleva la creación de un producto final con utilidad real.
19/02/2023 a las 23:14 en respuesta a: Guía para profes: Qué son las situaciones de aprendizaje y 35 ideas #796299Georgina Izaguerri SerranoParticipanteLos estudiantes investigaran sobre los diferentes tipos de contaminación y sus consecuencias. Harán una encuesta sobre los hábitos de vida de los estudiantes de toda la ESO del instituto. Luego harán carteles con los resultados, y consejos de acciones que podemos hacer a nivel individual para no contaminar y los colgarán por todo el IES. También darán esta información en forma de trípticos y realizarán un vídeo explicativo del proyecto. para colgar en la web del IES.
-
AutorEntradas